Zuidelijk Afrika 2017

Blackpools en de Presidential Suite 

Vanmorgen vroeg eruit. We ruimen alles snel op, zodat we vroeg weg kunnen. We ontbijten straks op een picknicksite bij Blackpools in Moremi.

We rijden naar Blackpools, een nog heel nieuw geopend gebied bij Moremi. Volgens Sander is hier veel wild.

De weg is weer lekker slecht ;-) …. Diep zand en heeeeel veel bobbels. Het is hier echt ongelooflijk rustig. We komen onderweg maar 1 of 2 auto’s tegen. Maar mooi is het wel!

Voordat we bij de picknicksite zijn zien we al een heleboel dieren (veel giraffen en antilopen).

Hier lopen er gewoon olifanten en impala’s tussen de bankjes waar wij zitten te ontbijten door…gaaf. Als we verder rijden zien we enorm grote groepen antilopen, zebra’s en olifanten langs de weg (nou ja weg, twee smalle strookjes zand tussen het hoge gras ;-). Weer op de terugweg naar de uitgang komen we nog een hele mooie waterplaats tegen waar enorm veel dieren staan te drinken. Er lopen hier olifanten, giraffen, zebra’s en antilopen allemaal door elkaar!

Nadat we de gate van Moremi uit zijn gegaan blijven we gewoon dieren zien, de parken zijn hier in Botswana niet omheind, en het wild loopt dan ook overal en nergens, soms zelfs in de stad…

Na een paar uurtjes rijden komen we weer in Maun aan en gaan we na even boodschappen te hebben gedaan weer terug naar hetzelfde hotel als waar we drie dagen geleden ook hebben geslapen. De kamer die we toen hadden blijkt echter al vol te zijn, dus ze plaatsen ons nu in de Presidential Suite, ook leuk! We moeten wel heel erg lang wachten voordat de kamer klaar is, maar het is wel heel erg mooi met comfortabele banken, bubbelbad, keukentje enz. (Wel twee matrassen op de grond voor Joris en mij… eigenlijk tweepersoonskamer maar wel megagroot).

We gaan nog even zwemmen (mama test het bubbelbad even) en eten ’s avonds lekker in het restaurant voordat we gaan slapen.

Morgen naar de zoutpannen in Midden-Botswana!