Zuidelijk Afrika 2017

Boven de Okavango Delta en kamperen zonder voorzieningen

Vanmorgen vroeg op want we gaan een rondvlucht maken boven de Okavango Delta. We hebben een vliegtuigje gecharterd voor een rondvlucht van een uur. De piloot stapt al bij het kantoortje van Air Shakawe bij ons in de auto om ons te wijzen waar we moeten zijn op het vliegveld

Na het betalen en inchecken (een vliegveld zonder rijen en bijna geen mensen ?) lopen we zo het vliegveld op waar eenzaam en alleen een vliegtuigje klaar staat voor ons. Een heel klein vliegtuigje, waar we met zijn viertjes net inpassen ?. Dit is echt supergaaf! De jongens zitten achterin, wij in het midden en de piloot voorin. We vertrekken snel …. Wat een lawaai! Maar wel heel leuk! Gelukkig is het heel mooi rustig weer dus het opstijgen (en ook de rondvlucht) gaat echt heel rustig zonder bumps oid. Het opstijgen is al leuk en dan moet het vluchtje nog komen.

Het is wat we ervan verwachtten en nog veel mooier! Dit is echt supergaaf, wat mooi! We zien nu echt wat de Delta is …. Heel groen en overal stukken met water, diep en ondiep. We zien ook best veel dieren. Heel veel gnoes en waterbuffelsin hele grote groepen. Ook olifanten en heel veel antilopes. We vliegen ook best laag, veel lager dan ik had gedacht. We zien alles heel goed.

Het uurtje gaat best snel voorbij, maar wat een superervaring!

Na het vluchtje gaan we naar Moremi, het park in de Delta. We hadden een boeking voor Dijara campsite, maar deze camping heeft zijn vergunning verloren, dus we moeten naar een andere camping, Kwai community campsite. Dit is een campsite die opgezet is door het dorpje bij Moremi North Gate. Er zijn hier alleen campingplaatsen (waarvan ook nog niet te zien is waar ze precies zijn, hier en daar staat een bordje met een nummer, maar niet overal en we zien 2x nummer 2) verder niets, geen wc, geen bbq, geen vuurplaats, niets ...We snappen er niet veel van en besluiten eerst maar even naar het dorpje te gaan om het te vragen. Maar halverwege het dorp komen we niet verder. Er is een watercrossing, die te diep is. Er is wel een omleiding, maar hier komen we ook niet uit. Dan maar terug naar de camping. We nemen maar de tweede nummer 2 plek, in de hoop dat er niemand komt die deze plek opeist.

Joris graaft een gat, daar zetten we onze bushwc boven (het opklapkrukje met gat erin ?) en daarboven zetten we ons tentje op …. Zo, bush-wc klaar!

Toch wel een mooi plekje … we zien niemand, alleen een paar impala’s.

We maken een vuurtje zodra het eenbeetje donker wordt, want er loopt hier gewoon groot wild (olifanten, leeuwen, hyena’s)ronden je weet het maar nooit.

Zowel het hout voor het vuur als de kolen voor de bbq leggen we gewoon op de grond … beetje gek, maar ja, kan niet anders ….

Ik zag er nogal tegenop, maar eigenlijk valt het heel erg mee … dit kamperen in de echte bush … gaat best goed en de plek is prachtig.