Zuidelijk Afrika 2017

Giraffen, een picknicksite met aapjes en kamperen in het wild.

Vanmorgen rustig aan gedaan, gelukkig lijkt Sander zich iets beter te voelen. We rijden vandaag hetzelfde stuk als gisteren met de gamedrive, want we gaan kamperen midden in Chobe National Park! Eerst nog even via de drogist/apotheek voor wat vitaminepillen en extra paracetamol en dan de wildernis in!

We zien nu veel dieren langs de kant van de rivier en Norbert laat weer zijn stuurmanskunsten zien op de heeele zanderige wegen hier in Chobe. We zien geen dieren die we ng niet gezien hebben, maar wel voor het eerst echt heeeeeeel veel giraffen. Wat een mooie beesten zijn dat toch.

Halverwege stoppen we bij de Serondela picknickplaats. We hebben nog een lekker bananencakeje dat we op willen eten. Maar nog voordat we aan het cakeje kunnen beginnen heeft een aapje (vervet-aapje) een stuk van de bananencake te pakken! Das balen! We snijden het stuk waar hij aan heeft gezeten er af. Er blijft voor iedereen nog een klein stukje over.

Over nog een hobbeliger en zanderige weg rijden we naar Ihaha-campsite, midden in Chobe aan de rivier. Wij hebben campsite 9 geboekt, met mooi uitzicht op de rivier, maar als we op de camping komen blijkt deze site dubbelgeboekt te zijn en er staan al mensen op campsite 9! Dat is balen. We moeten naar campsite 2, dat is de enige plek die nog vrij is. Jammer want deze site ligt veel verder van de rivier en heeft bovendien een hele grote afgezaagde boom voor het uitzicht liggen ? Daar balen we enorm van. We hadden ook verwacht hier veel dieren te zien, maar ook dat valt tegen.

Nou ja … jammer!

Op deze campsite moet je met de auto naar het toiletgebouw omdat er zoveel beesten zouden rondlopen… die hebben we dus niet gezien … wel natuurlijk met de auto naar de wc en een tentje opgezet naast de auto als toiletgebouwtje voor ’s nachts (en de mannen een boom uitgezocht ;-)

Wel lekker vuurtje gemaakt ’s avonds en weer op tijd naar bed. We hebben ons ritme inmiddels omgegooid. Vroeg naar bed (uiterlijk 21.00 uur) en heel vroeg weer op (rond 6.30 uur).

Morgen naar Namibië!