Zuidelijk Afrika 2017

Victoria Falls

Vroeg weg vanmorgen … om 7 uur vertrekt de bus naar de Victoria Falls. In kilometers niet zo heel erg ver, maar toch een lange rit, want we moeten de grens over naar Zimbabwe en dat kost tijd, heel veel tijd! Lange rijen voor het douaneloket. Er is er maar 1 open. En wat ze allemaal doen met je paspoort weet ik niet, maar het duurt heeeel lang voordat je het weer terugkrijgt, wel met een mooi ouderwets visum erin en een stempel! Maar $30 p.p. armer … want de kas van Mugabe moet gespekt worden ;-)

Bij de Victoria Falls aangekomen kunnen we de hele dag doen wat we willen. De bus haalt ons om 16.00 uur weer op. Eerst drinken we een cappuccinootje met gebak en wafels met ijs …. Mmmmm. (Nederlandse prijzen hier, voor Afrika dus heeeeel erg duur!)

Dan wandelen we het pad af langs de Falls. Bijna 2 kilometer (!) met watervallen …. Heel indrukwekkend. Op sommige stukken komt echt enorm veel water naar beneden, op andere stukken wat minder, maar het hele stuk is erg mooi! Hebben niet eerder zulke indrukwekkende en mooie watervallen gezien. Supergaaf!!!

We lopen bijna 3 uur bij de watervallen. Om 14.00 uur zijn we pas weer terug bij de ingang en gaan dan nog voor een late lunch naar het Lookout Café. Met een mooi uitzicht op een canyon eten we uitgebreid, zodat we vanavond als we terugkomen niet weer hoeven te eten, hooguit een boterham. Joris eet een enorme spies kebab met krokodillenvlees ?

Gelukkig gaan de grenscontroles op de terugweg wat sneller dan op de heenweg. Als we terug zijn gaan we uiteraard nog even bij de olifanten kijken. Er zijn er weer enorm veel. Sander voelt zich niet lekker dus we gaan redelijk snel terug naar onze plek.