Zuidelijk Afrika 2017

En nog meer olifanten

?Vandaag naar Senyati safari camp. Een camping waar we 3 nachten blijven. Eindelijk een keer langer dan 1 nacht op dezelfde plek!

Onderweg naar Senyati, dat ligt bij Kasane, de poort naar Chobe National Park, valt niet veel te zien. Een lange, saaie weg, een soort van snelweg, grotere wegen heb je hier niet. Je mag er ook 120 km/h rijden, maar of dat verstandig is? Op de snelweg in Botswana lopen behalve mensen, ook af en toe geiten, ezels en koeien …. Maar wat nog aparter is, af en toe steekt er een olifant over ;-) We zien geen overstekende olifanten, maar wel olifanten in de berm. In Botswana zijn de natuurparken niet omheind en de wilde dieren kunnen dus overal naar toe. Vandaar dat het dus ook zo maar kan zijn dat je vanuit je auto op de grote weg wilde dieren ziet!

Voordat we naar de camping gaan ruilen we eerst in Kasane onze GPS in voor een andere, want de GPS die we in Johannesburg meegekregen hadden kon niet goed opgeladen worden, waardoor hij steeds uitviel. Dat is niet handig zeker niet als we straks Chobe en Moremi nationaal park in gaan (oftewel, echt de bush in ;-)

Bij de camping hebben we weer eigen sanitair en dit keer ook een overkapping om te zitten.

Ook bij deze camping is een waterhole, deze is zelfs ’s avonds verlicht. Als we aankomen is er niets te zien bij de waterhole. We bespreken bij de receptie een transfer naar de Victoria Falls voor morgen en alvast een gamedrive en een sunset cruise op de Chobe rivier voor overmorgen. Dan laten we tenten mooi staan (dat is wel het nadeel van de daktenten, als je ergens naar toe wilt, dan moeten de tenten worden ingeklapt).

Aan het eind van de middag gaan we naar het uitkijplatform (echt supermooi, met bar en allemaal houten stoeltjes om naar de waterhole te kijken). We zijn er nog maar net of er komt echt een enorme groep olifanten aanlopen met wel 4 hele jonge olifantjes, echt superleuk! De groep is echter wel wat schrikachtig, waarschijnlijk omdat er zulke jonge olifantjes bij zijn. Eentje kan zelfs nog nauwelijks lopen. Als deze groep weer weg is komen er nog meer groepen. Echt zoveel olifanten hadden we nog niet gezien! En wat heel leuk is: er is hier een soort van ondergrondse bunker waar je echt heel dicht bij de olifanten kunt komen en ze door een soort kijkgaten van echt heeeeel dichtbij kunt zien (soms lijkt het zelfs of ze hun slurf in de kijkgaten willen doen, maar dat gebeurt gelukkig niet). Supergaaf weer!

Morgen naar Victoria Falls!