Zuidelijk Afrika 2017

Naar Francistown

Een spannende nacht, na die brul van die leeuw gisteren. Wat zou de nacht brengen? Eigenlijk was het heel erg stil juist vannacht, behalve dan die paar minuten dat we een leeuw een ander beest “hoorde vangen” …. Een kill! Best gek … je hoort van alles, maar je ziet niks, terwijl je precies weet wat er gebeurt. Spannend, maar ook weer niet, want wij lagen veilig boven in de tent op het dak van de auto. Een bijzondere belevenis!

En … het was niet koud vannacht. Ik had het zelfs warm, slaapzak open geritst.

’s Ochtends lekker rustig aan gedaan om nog even te genieten van deze bijzondere camping in the middle of nowhere. Rustig ontbeten en opgeruimd.

En nu op naar Francistown, Woodlands Stop Over. Zoals de naam al zegt een tussenstop op weg naar het noordelijk deel van Botswana. Een beetje een saaie weg, maar na 25 kilometer wel weer lekker gewoon een goede verharde weg, dus we schieten wel op.

In Francistown nog even boodschappen gedaan. Wat een drukte zeg! Gauw de stad weer uit. Wat opvalt is dat de mensen in Botswana er heel goed en verzorgd uit zien. Er lijkt ook wat minder armoede dan in Zuid-Afrika.

Bij Woodlands Stop Over hebben we 2 toch wel luxe mooie kamers naast elkaar met een grote veranda ervoor. Heerlijk! We doen even een paar uurtjes lekker niets, weblog bijwerken, want eindelijk weer WIFI. De mannen gaan nog even zwemmen. Mij niet gezien, veeeeel te koud (brrrrrr).

Nu net gebarbecued (er zit een barbecue bij de kamer en er is een klein keukentje, erg handig!) en we zitten nu heerlijk op de veranda (met jas) te speuren in de tuin naar Bushbaby’s, van die schattige kleine beestjes met van die grote ogen, zoals Mort in Madagascar ?. Er zijn er best veel en die hadden we nog niet gezien, dus die kan ook weer afgestreepte worden van de lijst ?.

Morgen naar een heelspeciaal plekje bij Elephant Sands.

Ingrid Vogelzang

Wat een belevenis weer!! Geniet van jullie verhalen. Wens jullie nog heel veel plezier!!

Minka

Dank je Ingrid! We genieten volop ... vandaag naar Victoria Falls geweest ... supermooi! Verhaaltje en hopelijk wat foto's volgen.

Pamela

Een dagje te laat sorry....! Maar.... GEFELICITEERD LIEVE JORIS MET JOUW VERJAARDAG ????

Minka

Dank je Pamela ... hebben leuke dag gehad gisteren ... mokorotripje tussen de nijlpaarden ? En een gamedrive ... lodge had speciaal voor Joris een taart gemaakt ... heel lief!