Zuidelijk Afrika 2017

Terug naar Zuid-Afrika en de laatste keer kamperen

Allemaal goed geslapen in het kleine huisje in Khama Rhino. ’sOchtends ontbeten met de laatste yoghurt, want we hebben geen brood meer. Straks in Zuid-Afrika nog maar een keer boodschappen doen. De vakantie is nu echt bijna afgelopen…. Nog 1 nachtje kamperen en nog 1 nacht in een huisje en dan gaan we alweer naar huis.

We gaan eerst nog even een klein rondje in dit mooie park rijden in de hoop nog wat wild te zien … en we worden niet teleurgesteld. We zien giraffen drinken endat is zo’n gaaf gezicht … ze zakken helemaal door hun voorpoten om te kunnen drinken. Ze zijn daarbij heel voorzichtig en kijken continue waakzaam om zich heen….

Daarna rijden we weer naar de grens met Zuid-Afrika en maken nog even onze laatste Pula’s op. In Zuid-Afrika rijden we naar Marakele nationaal Park. Een klein park ongeveer 250 kilometer van Johannesburg. Onderweg halen we nog even onze laatste boodschappen.

Aangekomen bij het park zoeken we eerst een plekje op de camping. We krijgen geen plaats aangewezen, maar moeten zelf een plaats zoeken. Dat valt nog niet mee, want de camping is redelijk vol. Uiteindelijk vinden we toch nog een plaats met ook weer zoals bijna overal een barbecue. We gaan eerst even (enigszins verlaat) lunchen. Er lopen struisvogels over de camping! Leuk! (Wel een beetje opletten want ze zijn best brutaal ;-) Vanaf de campingplaats zien we ook impala’s en kudu’s …

Norbert en Sander gaan nog even op ontdekkingstocht door het park. Joris en ik doen het weer rustig aan en blijven lekker op de camping.

Norbert en Sander komen bijna 2 uur later enthousiast terug, want ze hebben weer neushoorns gezien, op de weg dit keer vlak voor de auto! Het park is erg mooi, met grote rode rotsen en mooie uitzichten. Toch hebben Joris en ik er geen spijt van dat we niet mee zijn gegaan. We hebben even heerlijk gerelaxt en daar hebben we niet veel tijd voor gehad deze vakantie. Joris maakt deze laatste keer dat we tent opzetten een timelapse filmpje van het opzetten … die is heel leuk geworden ?

’s Avonds voor de laatste keer gebarbecued en het is weer vrij koud, dus na het barbecueën een vuurtje gemaakt in de barbecue.

De laatste nacht in de tent ….