Zuidelijk Afrika 2017

Een enorme aap, een lange saaie rit en een knotsgekke camping!

04-08-2017

Vanmorgen na het opstaan snel de tenten opgeruimd, zodat we naar het toiletgebouw kunnen rijden.

Daarna willen we nog even lekker rustig ontbijten, maar horen dan eerst gegil bij de ‘buren’ (50 meter verderop) en zien even later waarom er gegild werd. Er komt een enorme baviaan aangelopen (en dan bedoel ik echt enorm, een testosteronbom!). Eerst is hij nog wat afwachtend. We proberen hem weg te jagen, maar hij vindt het niet zo interessant. Eerst jat hij het plastic afvalzakje uit de vuilnisbak. Ja, het zakje met het stuk bananencake dat het aapje gisteren van ons wou jatten. Hij gaat dit stukje lekker zitten opeten. We dachten dat hij daar wel genoeg aan zou hebben, maar niets is minder waar … hij komt terug en wil meer! Hij is echt agressief en met veel geweld pakt hij ons laatste brood van tafel, tafel valt om, wij ook gillen (zoiets gebeurde er net bij de buren waarschijnlijk ook). We schrikken ons echt kapot!

Nog natrillend besluiten we om de boel maar op te ruimen en vast een stuk te gaan rijden, want we hebben een lange rit voor de boeg naar Namibië. Het eerste deel verre door Chobe, waar de weg steeds slechter wordt en de laatste 5 kilometer we echt enorm door elkaar geschud worden … wat een weg zeg! We zijn blij dat we op de gewone weg komen (we hebben wel nog veel giraffen en olifanten gezien).

Gelukkig gaan de grenscontroles hier wat sneller dan toen we naar Zimbabwe gingen en voor we het weten rijden we Namibië in (en weer een paar stempels in ons paspoort rijker ?)

We rijden door de Caprivistrook en zien gelijk dat dit deel van Namibië erg arm is. Veel lemen huisjes, vaak gegroepeerd met een houten hekje erom en mensen proberen langs de weg van alles te verkopen.

Het is een lange, wat saaie weg. Gelukkig wel een goede weg, dus we kunnen redelijk doorrijden naar Ngepi Camp, onze volgende camping. Al veel gelezen over deze camping, die allerlei rare dingen heeft. We zijn benieuwd! Het begint al met de weg ernaar toe. Op de borden worden allerlei grapjes gemaakt over mensen met een 4 wheeldrive en bij de camping aangekomen hangt de receptie en de bar vol met leuke uitspraken (bijv. Een bord waarop staat: all prices subject to customers’ behaviour).

Er is een zg. Hippo pool, het zwembad is een cage in de rivier, dus als je gaat zwemmen zwem je naast de nijlpaarden in het water. Dat gaan de jongens zeker uitproberen vanmiddag!

We hebben een mooie plaats alleen wel erg ver van alles weg. Onze wc heet Poopa Falls (naar de poppa Falls hier vlakbij) en hiervoor moet je 3 trappen op, maar daarvoor heb je wel een heeeeel erg mooi uitzicht vanaf de wc ? …. Gelukkig voor mij is er ook nog een toilet tree, waarvoor je maar 3 treetjes op hoeft, maar die wel in de buitenlucht is (wel omheind hoor ;-). Alles is hier gemaakt met een knipoog. Ook de douche is in de buitenlucht bij een boom, echt heel mooi gemaakt.

’S Avonds zijn de nijlpaarden echt heel dichtbij! We horen ze hard brullen … Volgens onze buurman brullen ze de hele nacht door.

Morgen is Joris jarig!