Zuidelijk Afrika 2017

Een gamedrive en een sunsetcruise (zonder zon )

Sander voelt zich vandaag echt ziek. Hij heeft ook koorts en heeft erge buikpijn. Heel sneu, want juist vandaag doen we 2 dingen die hij heel erg graag wou doen. Hij gaat wel mee, paracetamol genomen … hij rilt in ieder geval niet meer?

’S Ochtends doen we een gamedrive in Chobe nationaal Park. We gaan al om 6.30 uur weg en hebben de gamedrive auto voor onszelf. Dat is wel heel erg fijn.

In Chobe leven 17.000 (!) olifanten, maar het duurt heel erg lang voordat we er wat zien (pas op de terugweg). Het is te koud volgens onze gids.

We zien wel veel andere dieren kudu’s, impala’s, waterbokken, giraffen, zebra’s, nijlpaarden, heel veel vogels. Op de terugweg zien we veel meer dieren. Het wordt wat warmer. In 1 keer gaat onze gids als een gek rijden …. Er zijn leeuwen gezien! We rijden echt als idioten (met nog een aantal andere gamedrive-auto’s) richting de rivier en ja hoor … er zitten twee leeuwen! We zien ze echt heel goed en volgen ze ook nog een tijdje. Als de leeuw uit het zicht raakt gaan we weer als gekken rijden. De leeuw komt iets verder landinwaarts weer tevoorschijn uit de bosjes … Hij heeft het voorzien op de groep waterbuffels, maar deze rennen als een gek weg, zodra ze de leeuw gespot hebben. Echt een gaaf gezicht. Inmiddels duurt de gamedrive al veel langer dan waarvoor we geboekt hebben … En we rijden dan ook heeeeel snel terug en hobbelen achterin de gamedrive auto heen en weer. Niet zo fijn voor Sander, maar hij wil nu ook wel graag terug.

De sunsetcruise wordt er eentje zonder dat we de sunset zien, want het is bewolkt. Maar het is echt supermooi! We hebben een privé-bootje met 2 gidsen! Het is toch weer heel anders om alles vanaf het water te zien.We zien weer heeeeeel veel olifanten, ook wat in het water ? Verder een megakrokodil van echt heel dichtbij en nog veel meer dieren en vogels.

Sander heeft nog steeds koorts en geniet er minder van dan hij anders gedaan zou hebben, jammer! Maar toch was het weer de moeite waard.

Sander voelt zich zo beroerd dat hij niet meer mee gaat naar de olifanten kijken … Maar snel naar bed en hopelijk gaat het morgen weer wat beter.