Zuidelijk Afrika 2017

Leeuwen, een lange reis en een prachtige lodge!

’s Ochtends worden we wakker met …. Je gelooft het bijna niet (0,1 % kans) met regendruppels op de tent … gelukkig blijft het bij een paar druppels, maar wel een vreemde gewaarwording.

We hebben een lange reis voor de boeg naar Mapungubwe Nationaal Park helemaal in het noorden, vlakbij de grens met Zimbabwe en Botswana, dus we willen op tijd weg. Alleen heeft Sander het hoesje van het fototoestel vergeten na de nachtsafari (met daarin extra batterijen en geheugenkaartje) dus moeten we wachten op contact met de gids van gisteravond, die gelukkig wel het hoesje gevonden heeft. Maar we rijden wat later weg dan gepland…

Nog geen 10 kilometer onderweg zien we aan de overkant van de rivier 4 leeuwen (wat gaaf!). Waarschijnlijk zijn dit dezelfde leeuwen als van de nachtsafari. En nog geen kilometer verder zien we nog een hele grote mannetjesleeuw! Hij ligt onder een boom, maar is wel wakker! Supergaaf!

Nu hebben we allemaal de Big 5 gespot!

Nog even lekker ontbeten op een mooie picknicksite en dan het Krugerpark weer uit … op naar de wildernis ?.

Een lange, wat saaie route, die wel steeds mooier wordt als we dichterbij Mapungubwe komen. We hebben eigenlijk geen zin meer om de tent op te zetten na deze lange reis en upgraden onze campsite naar een kamer in Leokwe Camp. Om bij het kamp te komen moeten we nog 12 kilometer door het park rijden … wat een andere omgeving dan Kruger is dit … Dit is Afrika, zoals je Je Afrika voorstelt …. Rode rotsen, verre uitzichten met baobab bomen … Echt mooi! We komen ook nog olifanten, zebra’s, giraffen en ook nog een klipspringer, die hadden we nog niet gezien.

De kamer blijkt een heel huisje met keukenblokje, 2 kamers en een superveranda met barbecue! En het plekje … echt helemaal super! Tussen de rode rotswanden! Wat een superplekje!

Norbert en Sander gaan nog even een eindje lopen in de hoop wat dieren te zien. Na een paar minuten komt Sander rennend terug bij het huisje … er is volgens hem een prachtig zwembad … dus ze MOETEN even zwemmen ;-) … Joris springt op en gaat mee … Het zwembad is idd prachtig, uitgehakt uit de rotsen met een prachtig uitzicht … Het is wel IJSKOUD, maar dat maakt de jongens niet zoveel uit …

’s Avonds heerlijk gebarbecued en … gedoucht in de buiten douche … douchen met een view! We zijn allemaal blij dat we hier slapen vanavond!

Morgen de grens over naar Botswana!