Zuidelijk Afrika 2017

Op safari…eindelijk!

Vandaag vroeg op: we gaan naar het Kruger Park! Om 6 uur ’s ochtends rijden we weg vanuit het hotel (voorlopig het laatste hotel want de komende nachten gaan we kamperen), brrrr wat is het koud hier ’s nachts zeg! We moeten een behoorlijk eind rijden: eerst een half uurtje naar de gate van het Kruger Park, en daarna nog een enorm stuk door het park zelf. Het Kruger Park is echt mega, langer dan Nederland dus het wordt een lange dag.

Nadat we door de gate zijn gekomen rijden we dan eindelijk het wildpark in. En het is meteen raak! Bij een pooltje zien we ons eerste wild: krokodillen en nijlpaarden, die heel leuk aan het spelen waren. Een stukje verderop komen we bij de eerste ‘traffic jam’, een enorme blokkade van auto’s die hier staan omdat er een leeuw is gezien! Alleen kunnen wij de hem niet vinden… Na een poosje gewacht te hebben rijden we toch maar verder, jammer, maar we moeten nog een heel eind.

Hierna zien we zoveel dieren dat ze bijna niet meer te tellen zijn: olifanten, giraffen, zebra’s, een (zeldzame) witte neushoorn, heeeel veel impala’s (die worden niet voor niks de Mac van de bush genoemd ?), buffels en nog veel meer. Er is alleen geen spoor van leeuwen en luipaarden die we ook heel graag wilden zien, en die onze Big Five (naast deze twee de buffel, olifant en neushoorn) compleet moeten maken. Als we bijna bij ons rest camp zijn hebben we eigenlijk de moed al bijna opgegeven… Maar dan gaan we een bochtje om en knallen we bijna tegen de tweede ‘traffic jam’ van de dag aan. Er zit een luipaard in de boom van een door hem gedode impala te eten, gaaf! Nadat we een tijdje naar het luipaard gekeken hebben rijden we door naar ons rest camp. Vanavond slapen we voor het eerst in onze tent (mama heeft heel veel zin in vannacht ;-)!