Zuidelijk Afrika 2017

Afrika ... eindelijk!

Na meer dan een half jaar voorbereiden, zijn we eindelijk in Afrika, Johannesburg om precies te zijn.

Een lange reis, maar eigenlijk verliep alles prima! Vertraging met de trein, vertraging met het vliegtuig (2x), maar niets gemist en de drukte op Schiphol viel ook heel erg mee. Volgens Sander is British Airways de NS van de vliegtuigbranche, 4x gevlogen met British Airways in 2 weken tijd en niet 1 keer op tijd vertrokken ?.

Hebben ons prima vermaakt aan boord van de enorm grote Airbus 380 …. Moderne schermpjes met films en spelletjes.

Aangekomen in Johannesburg onze auto/camper opgehaald bij Bushlore… Een 4-wheeldrive met 2 tenten op het dak! Volledig uitgerust met koelkast, stoeltjes, tafeltje, kookgerei, en zelfs een bushshower, een omkleedtent en een bushtoiletje (niet veel meer dan een opklapbaar krukje met een gat in het midden ;-).

Na een zeer uitgebreide uitleg over high-lift Jack (nee, ik wist ook niet dat het bestond, een soort superkrik voor die gevallen, waarin niets meer helpt (….HELP), zandmatjes, reservebanden, high en low gear, enz. (Ik hoop dat we alles nog weten als we het nodig hebben) gaan we eindelijk op pad. Even wennen aan het links rijden, maar Norbert heeft vorig jaar geoefend in Schotland, dus het gaat prima!

We blijven vandaag in Johannesburg in een heel leuk guesthouse met zwembad, maar daarvoor is het toch iets te koud, dus Sander en Joris leven zich uit op de tafeltennistafel.

Vanmiddag nog even wat gegeten en alvast inkopen gedaan voor de reis in een enorme mall met, je verwacht het niet in Afrika, maar het is echt waar … een ijsbaan ?.

Nu even bijkomen in een heerlijke dubbele kamer en voor vanavond hebben we ons opgegeven om mee te eten hier in het hotel.

Morgen onze eerste reisdag met de auto … naar Hazyview!